2011. augusztus 16., kedd

Bejelentés és kijelentések

Egy kissé átgondoltam ezt a dolgot: bár recenziót írni jó, de egyszer talán majd kritikát is tudok és bírok írni, nem lenne jó ide keverni, ezek közé a kedélyes semmiségek közé. Mint ahogy a fantasztikus tárgyú recenziókat sem keverem többé ide - nagyobb szükség van rájuk az SFportálon.

Így a legutóbbi három recenzió már ott jelent meg. Időrendben:

Robert J. Sawyer - Lélekhullám

Diana Wynne Jones - A trónörökös

William Gibson - Trendvadász

A következő is ott jön majd. Meglepi. És olyasmi, amit halkan kritikának merek majd nevezni.

7 megjegyzés:

Névtelen írta...

Hümm... Nincs júzer RSS az SFportalon. (vagy én bénázom)

addig is:

http://www.sfportal.hu/author/balfrasz

Névtelen írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Névtelen írta...

Szerintem érdemes lenne elgondolkodnod egy esszé-kötet kiadásán is. Szerintem kibaszott élvezetes esszéket írtál a blogjaidon - simán olyan esszéírók mellett a helyed, mint Szerb Antal, Horváth Róbert, Farkas Attila Márton, Tamás Gáspár Miklós, Szilágyi Ákos. (Kicsit vegyes merítés, tudom.) Mind a politikai, mind az iroadalmi, mind a filozófiai esszéid között található remek darabok. De csak egy ötlet, csak egy ajánlás, semmi más!

Balfrász írta...

Ez nagyon hízelgő vélemény, ha nem ugratás. A társaság kellően kifinomult és ízlésem szerint való.
Egy a baj: éppen ezekkel a szösszenetekkel szedtem össze annyi ellenséget, hogy már nem is tudom hol tárolni őket. Tele van velük a...

Névtelen írta...

Természetesen nem ugratásnak szántam. A padláson vicsorgó ellenséges tömegről meg annyit, hogy bizony megvan annak az ára, ha az ember mind politikai, mind művészi, mind intellektuális értelemben kialakít magának egy szellemi autonómiát, egy szellemi függetlenséget. Akik gyűlölnek, azok valószínűleg megérzik az írásaidban és a hozzászólásaidban ezt a szabadságot, s az irigységtől hajtva mi mást éreznének, mint puszta utálatot. Szerintem nem kell velük foglalkozni.

Mindettől függetlenül szerintem érdemes elgondolkodni egy esszé-köteten. Én biztos a vevő- és olvasókörbe tartoznék.

Névtelen írta...

Az ellenségeiről ismerszik meg az ember ...

Balfrász írta...

Az elég baj, ha már csak ellenségei vannak valakinek.
Különben sem szeretném, ha éppen az aktuális ellenség-színvonal határozná meg az enyémet. Kikérem magamnak!